نقشه برداری املاک برای صدور سند مالکیت برای ثبت املاک با نظارت کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری صورت میگیرد. سازمان ثبت اسناد و املاک به منظور صدور سند مالکیت برخی ساختمان ها ، زمین های کشاورزی ، باغ ها و… لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی جهت اصلاح مواد ۱۴۷و ۱۴۸ را تصویب نموده است. در صورتی که ملک دارای سند دفترچه ای یا بدون سند باشد باید برای صدور سند تک برگ آن اقدام نمود و روش کار به این صورت می باشد کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری مراجعه نموده و تهیه نقشه های ثبت املاک را درخواست نموده و بعد از تهیه آن را به اداره ثبت ارائه نماید. با این مقاله از تهران مپ همراه باشید تا در رابطه با این پروسه اطلاعات بیش تری کسب کنید.

تهیه نقشه های ثبت املاک

تهیه نقشه های ثبت املاک با نقشه برداری یو تی ام

با استفاده از نقشه برداری یو تی ام موقعیت دقیق با مساحت و ابعاد مشخص میگردد که برای اداره ثبت املاک ارزش حقوقی دارد و این نقشه صحت موقعیت زمین را اثبات می نماید و بعد از تایید طبق آن سند تک برگ ملک صادرمیگردد.

مدارک لازم برای تهیه نقشه های ثبت املاک:

  • کپی سند مالکیت ملک
  • قولنامه
  • مدارک لازم برای املاک دارای سند مشاعی
  • سند مشاعی متقاضی
  • ارائه وکالت نامه
  • تهیه نقشه UTM ملک

تهیه نقشه های ثبت املاک :

نقشه ثبت املاک به منظور تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی کره زمین و همچنین تعیین مرز بندی های دقیق ملک صورت میگیرد که در نهایت به تهیه نقشه یو تی ام از ملک ختم می گردد و این نقشه تعیین کننده موقعیت و مرز های ملک بر روی کره زمین میباشد. که بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری ، نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می گردد.

نقشه جانمایی پلاک ثبتی املاک

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی برای یک ملک نیاز به بررسی اسناد و مدارک موجود از ملک میباشد و این اسناد و مدارک منظور سند های قدیمی منگوله دار و بنچاق ها هستند که باید توسط کارشناسان دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بررسی گردد و با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند استعلام نقشه ثبتی ملک گرفته میشود و با تهیه این نقشه ثبتی و تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام به موقعیت ملک دسترسی پیدا می کند. برای اخذ سند تک برگ برای ملک اقدام کرده و با صدور سند تک برگ دیگر مشکلات سندهای قدیمی از جمله گمشدن موقعیت ملک و یا بهم ریختگی مرزهای ملک به وجود نمی آید و با انجام دیوارکشی و میخ
کوبی مرز های ملک مرز بندی ملک نیز بر روی کره زمین تثبیت می گردد.

تهیه نقشه های ثبت املاک

تهیه نقشه ثبتی املاک به صورت هوایی

برای اخذ سند تک برگ و دیگر امور ثبتی ، اداره ثبت از مالک نقشه یو تی ام را برای به دست آوردن مشخصات ثبتی ملک درخواست می نماید و کارشناس دادگستری با شناسایی عوارض و مشخص کردن گوشه های ملک توسط مالک برداشت عوارض را انجام مینماید و نقشه را ترسیم و تهیه مینماید. سپس این نقشه را در نقشه ۱٫۲۰۰۰ جانمایی نموده و موقعیت دقیق ملک را به دست می آید یا برای جانمایی پلاک ثبتی که روش کار عملیات قبلا ذکر شده است از نقشه هوایی پلاک ثبتی استفاده می گردد.

این نقشه هوایی یک منبع اصلی برای انجام کار جانمایی پلاک ثبتی ملک میباشد که با توجه به این نقشه کار تعیین موقعیت و مرز های ملک مشخص میگردد و این کار توسط کارشناسان دادگستری  یا امور ثبتی انجام می شود و باید با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سندهای مالکیت استعلام نقشه ثبتی گرفته شود.

تهیه نقشه عرصه املاک سیماک

این پروژه در راستای گسترش “دولت الکترونیک” برنامه ریزی و پایه گذاری گردید. هدف سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک) تسهیل امور مربوط به املاک چون، ساخت، تخریب و بازسازی و همچنین در راستای ساده تر کردن اخذ مجوز های لازمه در موارد ذکر شده میباشد.

تهیه نقشه های ثبت املاک

گروه کارشناس رسمی نقشه برداری ما در زمینه تهیه نقشه های ثبت املاک چگونه به شما کمک می کند؟

برای تشکیل پرونده برای گرفتن سند مالکیت تک برگ برای املاک فاقد سند رسمی و یا برای تبدیل دفترچه سند مالکیت قدیمی به سند تک برگ نیاز به تهیه نقشه و نقشه برداری توسط مهندس نقشه بردار از زمین یا عرصه آپارتمان خود و UTM کردن آن با دستگاه جی پی اس GPS دارند که کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه نقشه UTM گروه ما می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند.

سخن پایانی

این مجموعه با داشتن کادری متخصص و حرفه ای در زمینه نقشه برداری زمینی ، فتوگرامتری ، نقشه برداری ساختمان ، کارشناس رسمی دادگستری، کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان ، امور ثبتی ، مهندسین و وکلا با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته های حقوقی و راه و ساختمان و مهندسی آماده انجام امور نقشه برداری و کارشناسی بصورت تخصصی در سطح کشور می باشد.